bejelentkezés|regisztráció
Szakember válaszol
További rovatok
Legfrissebb hírek
Szaknévsor


Állatorvos válaszol

Kérdéseket megkaptuk!

Kollégáink hamarosan válaszolnak, addig a szíves türelmedet kérjük!
Ha a válasz elkészült emailben értesítünk!

2014 október 13, hétfő 19:50
# 1015

Tisztelt doktor úr!   5 éves keverék kutyusomnak 2hete fültő mirigy gyulladást állapítottak meg nyaka mindkét oldalán ödéma keletkezett .antibiotikum és kàlcium injekció adása után felszívódott lègzése normális lett .most nyakán egy teniszlabda nagyságú kemény képződményt észleltem. Válaszát előre is köszönöm .

Kedves Dóra!

 

Mi lehet ez?

Allergiás  eredetű vizenyő, nyirokcsomó-gyulladás, nyálmirigy gyulladás/nyálciszta, tályog merül föl.

Látatlanban sajnos nem tudom.

Javaslom a keletkezett képletből vett minta bakteriológiai és citológiai vizsgálatát.

Ez alapján állítható föl a diagnózis.

Üdvözlettel:

Dr. Zöldi Tamás, kisállatgyógyász állatorvos
Szent Bernát Kisállat Ambulancia
2014 október 9, csütörtök 14:02
# 1014

Tisztelt doktorúr. Érdeklődni szeretnék,hogy a kiskutyákat mikor ajánlott elválasztani az anyjuktól.TisztelettelGörbe Béla.

Kedves Béla!

 

7-8 hetes korban.

 

Üdvözlettel:

Dr. Zöldi Tamás, kisállatgyógyász állatorvos
Szent Bernát Kisállat Ambulancia
2014 október 6, hétfő 12:17
# 1013

Tisztelt Doktor Úr!
Hosszú szőrű csivavám pár napja erősen vakarózni kezdett, a bőrén apró barnás foltok jelentek meg.Én Kínában élek, azonnal elvittem egy helyi állatorvoshoz ahol szinte rá sem néztek csak adtak egy spray-t (Fabricon, dermatosis therapy -ez áll rajta). Azt mondták ezzel kell befújni a bőrét. Ezen kívül vettem neki vitamint.Sajnos a spray alkoholos, csípi a kutyám bőrét, nem engedi hogy befujjam vele. Nagyon ingerult, harapós, nehezen kezelhető kutya, a sebeit mára még jobbak kikaparta, több helyen a szőre is hiányzik. Az állatorvosnál azt sem mondták meg mi lehet a baja, sajnos itt nem ugy kezelik az állatokat mint Európában igy nem tudom kihez forduljak.Kérem nézze meg a fotókat kutyám bőréről amit mellékeltem a levélhez, ha meg tudja mondani milyen gyógyszer, kenőcs vagy sampon segitene a problémán, akkor azt azonnal rendelek interneten hogy kezelni tudjam vele. Úgy gondolom talán rüh lehet, de nincs kapcsolatban más kutyákkal, nem tudom honnan kaphatta el.

Pár éve votk hasonló barna foltok a testén, akkor az állatorvos azt mondta ez a nedvességtől van. (pl eső utáni séta..) Akkor a foltok hamar elmultak, nem kezdett hullani a szőre, sebesedni.

Válaszát várom és előre is köszönöm!Üdvözlettel, Noémi

Kedves Noémi!

 

A fotók nem jelentek meg a levelében.,

Kérem küldje el az info@szentbernat.hu címre és magánban folytassuk a beszélgetést.

Köszönöm.

Dr. Zöldi Tamás, kisállatgyógyász állatorvos
Szent Bernát Kisállat Ambulancia
2014 október 3, péntek 22:10
# 1012

Tisztelt Diktor Úr!

Körülbelül féléves kiskecskémen azt vettük észre pár napja, hogy nem akar mászkálni, szinte már menni sem bír. Előtte való napokban semmi ráutaló jel nem volt.Egyik percről szinte a másikra. Következő reggelre már fel sem bírt állni és azóta sem tud.(kifeküdt) Hívtuk hozzá az állatorvost de igazából nem tudta mibaja. Adtunk neki vitaminokat, de azóta sem semmi javulás. Úgy tünik mint ha a feje fájna, mert rázogatja és a bal szeme is gyullattnak tűnik, de csak a bal fején látszik ez.Kicsit mintha gennyesedne is neki és meg is van neki dagadva, ki van pirosodva. Nem tünik lebultnak, mert tudja midenét mozgatni, csak nem képess lábra állni.  Kapot valami injeciót is bénulásra, de nem tudott felkellni azóta sem :( Mi lehet a baj vele? Mire kezeltessük? Mi folyamatosan adunk neki vitaminokat, kálcium, magnézium, fájdalomcsillapítót napi egyet és még C vitamint is.

Válaszában bíva Köszönettel és Tisztelettel: Magdi

Kedves Magdi!

Sosem foglalkoztam kecskékkel.

Sajnos nem tudok segíteni.

Üdvözlettel:

Dr. Zöldi Tamás, kisállatgyógyász állatorvos
Szent Bernát Kisállat Ambulancia
2014 október 2, csütörtök 00:20
# 1011

Tisztelt Doktor Úr!   Az alábbiakban szeretném segítségét kérni: 15  és fél éves, kasztrált kan foxterrierem nagyjából március óta nehezen jár, a hátsó lábát húzza (a mellsők ehhez képest meglepően jól funkcionálnak), illetve három hónapja nehezen áll fel, sokszor "térdre esik" séta közben. Az állatorvos kizárta, hogy gerincbetegség okozná ezt, ezért napi 50 mg Norocarp szedését javasolta, amit közel 1 hónapig adtunk neki, de olyan szinten izgatottá vált tőle az eb, hogy naponta összesen csak 4-5 órát aludt, amikor ébren volt, folyton sírt, ugatott, ezért elhagytuk a Norocarpot, amelytől jelentősen javult a helyzet. Most kortizol hatóanyagú injeckiót kapott, amitől ugyanolyan nyugtalan, és rengeteget iszik - szinte állandó jelleggel. Legalont szoktunk neki rendszeresen adni, mert egy ideje problémás az egyik máj értéke, és az orvos megelőzésképpen javasolta ezt a gyógyszert, illetve időnként Xanaxot is szoktunk neki adni abban a reményben, hogy átalussza az éjszakákat, több-kevesebb sikerrel.   Kérdésem, hogy van-e olyan készítmény, amely májbeteg páciensnek is adható, továbbá nem ilyen drasztikus, hogy az eb ennyire izgatott legyen tőle, mivel ez nyilván neki sem jó. Laikusként elsősorban a fájdalmát szeretnénk csillapítani - már amennyiben van, mert séta közben nem sír, és nem tűnik úgy, mintha nehezére esne, ám az évek során tapasztaltuk, hogy nagyon magas a fájdalomküszöbe, ezért nem vagyunk benne biztosak, hogy fájdalommentes-e a kutyus.   Nagyon köszönöm segítő válaszát!   Tisztelettel   Anita

Kedves Anita!

Én egyáltalán nem vagyok meggyőződve róla, hogy ez a panasz nem gerinceredetű. Sőt, szinte biztos vagyok benne.

Hogy pontosan miről van szó, azt korrekt képalkotó eljárással (CT- vizsgálattal) lehet egyértelműen meghatározni.  (Dr. Csébi Péter, SZIE ÁOTK, Sebészeti Klinika, Bp. VII. István u. 2. Tel.: 06 1 4780 4100). Lehet ez vézés, porckorongsérv, daganat.

A Carprofen hatóanyag csak az egyik lehetséges szóba jöhető készítmény, emellett még több kítűnő hatóanyag áll rendelkezésre, amely hatékonyan csillapítja az állat fájdalmát.

Megjegyzem, izgatottságról, mint mellékhatásról még egy kliensem sem számolt be nekem.

A szteroidok mellékhatásai sokfélék lehetnek, az egyik legjellegzetesebb a vízfogyasztás megnövekedése. Szteroid adagolás mellett is nagyon jó ötletnek tűnik a májvédő szerek alkalmazása, hiszen komolyan károsítják a májsejtek működését.

A legfontosabb, hogy korrekt diagnózishoz jussanak (lsd. előbbiek) és ezután következhet a megfelelő terápia kiválasztása.

Üdvözlettel:

Dr. Zöldi Tamás, kisállatgyógyász állatorvos
Szent Bernát Kisállat Ambulancia
1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75  76  77  78  79  80  81  82  83  84  85  86  87  88  89  90  91  92  93  94  95  96  97  98  99  100  101  102  103  104  105  106  107  108  109  110  111  112  113  114  115  116  117  118  119  120  121  122  123  124  125  126  127  128  129  130  131  132  133  134  135  136  137  138  139  140  141  142  143  144  145  146  147  148  149  150  151  152  153  154  155  156  157  158  159  160  161  162  163  164  165  166  167  168  169  170  171  172  173  174  175  176  177  178  179  180  181  182  183  184  185  186  187  188  189  190  191  192  193  194  195  196  197  198  199  200  201  202  203 
Gazdit keres!
kutya gazdit keres
Hajdúböszörmény

kutya gazdit keres
Hajdúböszörmény

Gazdit keres!
kutya gazdit keres
Püspökladány

kutya gazdit keres
Püspökladány